Har börjat jobba igen!

Ja, men nu var det ju sådär längesen igen. Attans. Vad har hänt sedan sist? Ganska mycket vill jag nog påstå. Jag har tagit hand om, lekt och njutit med barnen - som vanligt. För två helger sedan åkte vi ut med båt med mina föräldrar och sov en natt ute på Brommö. Väldigt härligt! Det var flera år sedan jag sov där ute senast, vilket jag gjorde flera nätter varje år under hela min barndom hemma. Det var mycket saker som skulle med och mycket mat, men vi fick ihop det och fick en underbar övernattning!

Helgen efter det packade vi ihop alla våra grejer igen och åkte till Kinnekulle camping. Där sov vi två nätter och hade en superhärlig vistelse! Vi hade en sjönära tältplats med utsikt över viken och vi badade, solade och njöt. Vi åkte på en utflykt till Lidköping för att köpa mer gas till trangiaköket och tog en fika på caféet i Blomberg på hemvägen till campingen. Vi får se om det var sista helgen vi kunde campa i år. Det var i alla fall oerhört härligt! Barnen gillade det också, även om de var brutalt trötta i söndags. 

Denna vecka började jag jobba igen. Tanken var vecka 34 från början, men då min vikarie är gravid med BF 24/8 fick jag hoppa in tidigare. Det känns lite tragiskt då denna vecka varit underbar vädermässigt. Jag var permitterad i måndags och på plats tisdag-torsdag. Idag arbetade jag hemifrån. 

Igår när jag kom hem från jobbet vid 16:30 överraskade Pontus mig med att ha packat väskor och fixat mat för att åka till stranden och äta middag. HEEELT underbart! En idé helt i min smak. Jag gillar att göra allt vid vatten! Vi började med ett dopp och sen blev det pastasallad till alla sittandes på en filt vid vattnet på Snapen. Nu vankas det en ny helg med nya äventyr! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Semester | |
Upp