Åter till vardagen

Under helgen har det varit återhämtning på schemat. Vi har alla varit lite utslagna med diverse förkylningssymtom och andra sjukdomar. Väldigt tråkigt! Men det har å andra sidan resulterat i fleecetröja och byxor plus ett par vinterskor åt Freja. Sen har jag bytt sängkläder och tvättat handdukar, dammat av hela huset och tvättat upp en mörk tvätt. Vattnat blommor och idag går dammsugaren. Lär nog behöva köra den imorgon också för det var ganska smutsigt på golven. Jag har en ambition om att fortsätta röja lite grann på övervåningen i eftermiddag och ikväll när Freja har somnat tänkte jag moppa golven på nedervåningen. Det vore skönt att få det gjort! Det är inte enkelt att ha barn, hund, heltidsjobb och sen vilja hinna med lite träning och umgänge också. 

I vilket fall så har vi arbetat på att stärka immunförsvaret under helgen. När vi handlade i lördags inhandlade vi både citroner och ingefära. Allt för att försöka boosta. Till spaghetti och köttfärssåsen igår serverade jag broccoli som också boostar immunförsvaret. I kylen har jag en flaska med citronvatten som jag dricker av lite då och då. Jag tar både multivitamin, omega3 och probiotikatablett för tillfället som kosttillskott och försöker undvika tillsatt socker så gott det går. Är det förkylningstider så är det! Ikväll tänkte jag göra en sallad till middag, känns fräscht och gott :)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp