När barnet står utanför dörren och gråter

Idag tog vi en tur till lekparken på förmiddagen. Freja fick leka av sig i galonställ då det både var blåsigt och blött på marken. Sen sov hon gott, Pontus fick väcka henne när hon sovit i över en timme. Vi var inbjudna på söndagsmiddag till Pontus föräldrar vid 13-tiden. Vi fick en jättegod fisksoppa med torsk, lax, räkor och musslor. Till efterrätt blev det äpple med knäckigt täcke och vaniljvisp. Freja åt mest tomat, drack mjölk och åt blåbär. Hon blir nog snart en frukt eller grönsak med tanke på hur hon älskar tomat, blåbär, majs, äpple, clementiner osv :) Veckohandlingen inför nästa vecka är avklarad så vi vet vad vi ska äta i nästa vecka. Jag har även tjuvplanerat lite grann inför veckan efter. Blir nog lite billigare handlingar framöver då vi inte har så mycket vi behöver köpa mer än det som går åt varje vecka. Fraktkostnaderna har vi också dragit in på då våra familjer har drösvis med äpplen på sina träd. 

Imorgon drar en ny vecka igång med nya utmaningar. Jag tror jag är ganska laddad! Har en ambition om att köra lite ordentligare med träningen i nästa vecka. Jag har promenerat väldigt mycket de senaste två veckorna. Ambitionen är att få in lite mer styrketräning den här kommande veckan, babysteps för att få igång träningen igen. Tre gånger ska jag förhoppningsvis få in styrketräning nästa vecka men jag är nöjd med två gånger också :)

(null)

(null)

(null)

Freja, Vardag | |
Upp