Sova hela natten

Lilla ängeln har sovit hela natten två nätter i rad nu, underbart! Man blir lite som en ny människa när sömnen är bra faktiskt. Igår kväll åt vi potatissallad med stekta grönsaker och bönor. Det blev förvånansvärt gott! Det var så härligt att tänka sig två smaker, kombinera dom och sen få ut de smaker jag tänkt. Ikväll blir det tofu, nudlar och wokade grönsaker med terriyakisås. Nom nom! En vecka då vi försöker undvika rött kött :) Och försöker fylla upp med mer grönsaker, det tror jag alltid är nyttigt! Utmana sina vanor och köra något annat. Det är fortfarande en utmaning i att hitta vegetariska recept som är olika varandra tycker jag, men vi kör på. 

Freja fick sig ett bad igår, då är hon som lyckligast. Att leka med vatten är det bästa hon vet. Jag läste dock att kommunen vill att vi begränsar vår vattenanvändning då den har ökat med 50% nu i torkan. De hinner inte rena tillräckligt med vatten, maxkapaciteten är nådd liksom. De vill att vi försöker begränsa vår vattenanvändning och det har jag all respekt för! Vi vattnar inte vår gräsmatta och använder inte mer vatten än vi brukar. Har inte ens tvättat bilen för sjutton gubbar :) Jag ska aktivt tänka på min vattenkomsumption i alla fall! Att få färskt vatten i kranen jämfört med en grön gräsmatta så vinner vattnet i kranen - lätt.

(null)



Freja, Vardag | |
Upp