En effektiv helg

Temperaturen har ju fallit något och vädret är lite mer ostabilt, lite mer svenskt... i fredags grejade Pontus med bordsskivan och snickrade ihop en grind till den kommande häcken längst ner i trädgården. Den blev jättefin! Jag tog en löparrunda med Edvin framåt kvällningen medan Pontus och Freja handlade. Igår kom mina föräldrar och bror hit så vi bjöd på lunch. Pontus gjorde en pasta med torsk och hemmagjord vaniljglass med karamelliserad ananas, supergott! Min pappa och bror hjälpte även Pontus få den 176 kg tunga bordsskivan i betong på plats så nu står bordet där så fint. På kvällen kom Pontus föräldrar hit och kvällen slutade med pizza för oss. En bra dag med mycket umgänge! Idag har jag klippt häcken på framsidan och Pontus har både slipat och oljat in bordsskivan så den är så gott som klar. Jag ska alldeles strax gå ut och hänga upp en tvätt med handdukar som jag precis körde. Försöker få så mycket som möjligt gjort innan semestern är slut, skönt att ha mycket klart! Då slipper man tänka på sånt ett litet tag. Jag har en förhoppning om att hinna plantera om lite blommor ikväll :)
(null)

(null)

(null)

(null)


Semester | |
Upp