Yeay, friday!

Då är det fredag igen. Herregud vad fort det går! Nästa vecka är sista veckan jag är helt ledig, helt och hållet föräldraledig. Det knyter sig lite i magen när jag tänker på det, att inte vara hemma med Freja och Edvin. Emellanåt är det så förbaskat jobbigt att vara hemma men oftast är det ju ändå så otroligt fantastiskt! Att leka på golvet, prata under lunchen, se på när hon somnar i vagnen (inte som den brottningsmatch vi hade nyss för att hon skulle somna). Det är något speciellt med att vara hemma med sitt eget barn och se det utvecklas till en liten individ. Jag är glad över att ha kunnat vara hemma med henne! 


Vi hade en liten bråkig natt i natt så vi är lite trötta båda två, Freja tog dock sovmorgon till klockan 8. Välbehövligt! Hade en mysig frukost i höstrusket där jag tände lite ljus till min fil och knäckemacka samt Frejas gröt. Vi har också tagit en förmiddagspromenad på en timme och då tränade vi lite rallylydnad, jag och Edvin. Freja har fått i sig lite lunch och sover nu igen. Hon vaknar förmodligen om cirka fem minuter så jag ska försöka passa på att diska så länge. Jag har precis fått i mig lite lunch så nu har jag fått ny energi. Köpte apelsiner igår när jag var och handlade efter mitt spinningpass så har tänkt ta en apelsin lite senare. Hoppas dom är goda! Har knappt ätit någon apelsin sen jag åt minst en om dagen när jag skulle få upp mitt järnvärde i februari... 

Vardag | |
Upp