Gallskrik, what about that?

Sagt och gjort, vi gick en sväng till en trädgård och satte oss där. Freja sov i cirka 35 minuter och jag läste i en bok under tiden - skön stund. Fick igen allting nu under promenaden hem. Så fort jag la henne i vagnen så gallskrek hon. Jag kunde lika gärna ha slagit henne, så illa skrek hon. Gallskrik deluxe. Jag tog upp henne, gick en liten bit med henne på armen och då var allting lugnt. Jag la ner henne och då kom utbrottet. Det var nära bristningsgränsen då och då men efter en paus på en soffa i Stadsparken så orkade vi hem. Det är lite besvärligt att rodda en ostabil bebis på armen, en vallande hund i koppel och dessutom styra en vagn. Jag sätts på prov hela tiden. 


Hon blev dessutom livrädd av en bil med hög musik som körde förbi, Edvins skall och helt plötsligt utan anledning. Nu har hon stenslocknat i min famn efter lite mer mat. Jag känner mig ganska slut och pausar lite jag också, borde ta mig något att äta.

Freja, Vardag | |
Upp