Trädgården kan användas för träning!

Idag kände jag inget sug överhuvudtaget för att gå till gymmet så det fick helt enkelt bli ett pass i Pontus föräldrars trädgård. Det gick ganska bra ändå måste jag säga! Så himla skönt att träna ute, hade kanske dock behövt följa någon istället för att själv hitta på passet i huvudet... men men. Jag började med benövningar då det gör att man fort får upp puls, värmde upp och körde på. Utfall, benböj, benböj åt sidan, tåhävningar, lite jogg för att få upp mer puls, höftlyft osv. Sedan blev det rygg. Rygglyft, köra armarna som en klocka runt kroppen för baksida axlar och rygg och sen avsluta med armhävningar. Sedan lite jogg och benövningar på stället för att få upp puls igen innan det var dags för lite magövningar. Magen är ju så klen så är väldigt försiktig med magövningarna än så länge. Idag körde jag diagonala arm- och benlyft, plankan på tårna 3x20 sekunder och sen avslutade jag med 3x10 ytterst försiktiga crunches. Det kändes! Sedan avslutade jag hela passet med 2x5 st burpees. Det behöver inte vara svårare än så, allt som allt: 30 minuter ungefär. Nu tänkte jag ta en dusch. Tror mina favoriter kommer hem snart igen :) 

Träning | |
Upp