Tänk att han redan är ett år!

Igår fyllde vår lille plutt ett år! Kom inte han nyss?! Han är väl min lilla bebis, eller?! Nej, helt plötsligt är han ett år och räknas som ett barn. Herregud så fort det går! I söndags började han gå runt obehindrat, så sen dess är det det ända han gör. Han går, går och går lite till. Men det är mysigt! Alla åldrar har sin charm. Även om vi just nu är inne i någon form av "jag vill inte somna"-fas för tillfället... lattjo-lajban-roligt! 

Idag har vi haft kalas för Wilmer. Det blev våra föräldrar som kom. De äldre vågar vi inte träffa inomhus, Pontus syster var upptagen och brorsan blev sjuk. Det är speciella tider nu alltså. Men det var mysigt! Pontus lagade revben och till efterrätt blev det tiramisu. Wilmer fick fina paket. Inredning till hans rum bland annat som vi ska måla i höst. 

Har jag nämnt att jag har börjat jobba förresten? Full rulle! Eller ja, permitterad en dag i veckan. Måndagar i augusti och fredagar i september. Jag har jobbat i tre veckor nu och ligger över 6 timmar plus på flexen sen jag började jobba. Det tickar in en del, men har långhelg varje helg. Lyxig start! Det känns roligt att vara tillbaka men jag saknar barnen på dagarna och att vara fysiskt aktiv. Med barnen och Edvin är jag ju igång uppåt 10 timmar och 14000 steg dagligen. En jobbdag är det snarare 5000 steg och 5 timmar aktiv tid om jag har tur. Sen har jag ju ett stillasittande kontorsjobb. Icke att förglömma :) 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp