Gravid med syskon

Graviditeten fortlöper som planerat, barnmorskebesöken är tätare nu och allt ser bra ut såhär långt. Liten växer och det blir tyngre för varje dag som går, olika krämpor beroende på vad vi gör. Värmen som har varit de senaste dagarna har tagit energin ur både mig och hunden här hemma. Det har blivit mycket bad för att orka med överhuvudtaget, i övrigt har jag suttit i skuggan i trädgården. Det gör det lättare också, så länge det fläktar lite grann och det har det oftast gjort. 
 
Inomhus kan luften stå lite still och då rinner svetten om mig, alltså lite bättre att vara utomhus där det drar lite grann. Liten i magen sparkar och lever rövare där inne, ligger främst åt höger sida i magen säger barnmorskan. Det är åt mitt höger och uppåt de flesta sparkar känns också. Huvudet är fortsatt neråt, sedan typ vecka 34, och huvudet är numera ruckbart. Vi får se om den här ungen fixerar sig innan förlossningen, det gjorde inte Freja :)
 
 
Bilden ovan är tagen i vecka 36 då vi lyckades ta några bilder tillsammans med Freja. Jag har tänkt flera gånger att vi ska bege oss ut för att ta lite bilder på mig och magen samt mig, magen och Freja. Det har dock inte blivit mer än en tanke än så länge, vi får se om vi får till det. 
 
Gravid med syskon | |
Upp