Det är nästan synd om vår hund ibland

Jaaa, när jag får lite dåligt samvete över att jag varken orkar promenera med honom, träna honom eller leka med honom så borstar jag pälsen på honom. Då får jag sitta ner och vi (kanske mest jag) får en mysig stund tillsammans. Såhär välborstad som han har varit de senaste veckorna har han väl nästan aldrig varit, haha :) Jag kompenserade honom dock nyss för detta genom att ta ut honom på en 40 min promenad, lite raskare tempo än jag brukar hålla. Det var lite mer slitsamt för min kropp än vanligt, fick upp lite mer flås. Tyngre för vaderna också men jag tror ändå det var välbehövligt! Nu sover lillfisen så någon nytta gjorde det nog ändå. 

Vardag | |
#1 - - Emma:

Ja det är inte lätt. Jag har också dåligt samvete över min hund många gånger. När man jobbar heltid han ligger hemma så mycket ensam. (Förvisso hundrastare som kommer och ger honom en sväng mitt på dagen) men ändå blir det ju många tråkiga timmar. När vi kommer hem är ju vi trötta så det blir på vardagar främst 30 minuters promenad morgon och kväll. Sedan vill ju han gärna leka när en själv hamnat i soffan och äntligen får sitta ner.... Då orkar jag verkligen inte leka när jag arrangerat lek hela dagen för barn (förskollärare).... Trots man gör så gott man kan har man väl alltid dåligt samvete för man tycker om de små rackarna oändligt mycket!

Svar: Bra med hundrastare iaf! Det är inte alla som har det... det ska helt klart bli bättring för vår lille kille nu när jag har fött vårt barn, ska bara läka lite så är vi på banan igen :) Man gör så gott man kan för de små - alltid!
Veronica Blom

Upp