Helgens tävling

I lördags tävlade vi, Edvin och jag, i rallylydnad. Vi skulle starta i två klasser. Den första banan gick bra och han följde mig. Jag kunde absolut inte begära mer med tanke på hur lite vi hade tränat! Vi satte 85 poäng av 100 poäng och landade på en femte plats av ca 20 tävlanden. Ett godkänt resultat då det var över 70 poäng - kul! Den andra klassen gick dock inte lika bra. Jag vet inte riktigt vad som hände, han var så pigg och med mig innan vi gick på planen men sedan när vi gick på planen var han helt borta. Tittade knappt på mig och var mer intresserad av det som hände runt omkring. Hade han inte gjort helt fel vid en skylt så hade vi fått två godkända resultat men nu sket det sig och det är bara att gilla läget. Bättre lycka nästa gång och så :) dags att träna mera! Ska försöka hinna med både rallylydnad och agility i veckan, får se hur det går. Ikväll har vi sista träffen i agilitykursen i alla fall, det har varit jättekul! 







Vardag | |
Upp