Vatten

Jag minns när man var liten och man skulle åka ut med båten. Man förstog aldrig varför det skulle ta sån lång tid för mamma och pappa. Varför skulle alla grejer med? Vi skulle ju bara bada och ha roligt! ha det mysigt i solen, varför skulle all packning med? Man gick ut på bryggan bland alla båtar och kände den typiska lukten av båt, bensin och vatten.

Jag minns hur man åkte in vid gästhamnen för att tanka, och varför skulle man tanka? Det  fanns säkert lite bensin kvar och den lilla räckte ju ut till badplatsen! Mamma! Pappa! Jag vill åka bååt nu! Jag vill bada! Man fick bara vänta och vänta och när man äntligen åkte iväg så satt man ute i blåsten hela vägen och bara myste. Allt kändes så bra och ingen i världen kunde ha det bättre.

Jag minns när man väl närmade sig stranden, när farten saktade in. Varför skulle man sakta in? Varför inte åka fort in till stranden? Vi fick inte störa de andra båtarna.. nej, det var ju klart.. Men visst skulle jag vada in båten! Självklart, jag var ju den stora tjejen som var ett vattendjur! Hela 4 år äldre än brorsan som var en miniplutt :)

Jag minns hur man badade hela dagen och hade det helt underbart! All mat smakade helt underbart gott, det var underbart bra! Allting är perfekt på sjön, så är det bara.

Jag längtar dit!

Puss
Allmänt | |
#1 - - amanda:

Jo, men du vet.. så som jag far till Skara hela tiden så äre bättre jag har en egen bil :) får inte alltid låna mammas och brursan har ju sin bil. Kram

Upp