2 veckor efter förlossningen

Idag är det två veckor sedan förlossningen och Wilmer är med andra ord två veckor gammal. Jag brukar köra morgonvikt när jag väger mig så i morse vägde jag 73,2 kg. Jag hade nog förväntat mig att ha gått ner lite till, men ingen brådska. Huvudsaken är att jag blir stark igen så jag klarar av att ta hand om alla tre här hemma, både Wilmer, Freja och Edvin. Pontus börjar jobba imorgon så hoppas på en god nattsömn för oss alla! I natt var inte Wilmer särskilt snäll mot oss... 

Igår gick jag en 30 min promenad och idag har jag gått en 35 min promenad. Samma sträcka men tog tyvärr lite längre tid... vet inte om jag gick långsammare eller om Edvin stannade fler gånger. Jag fortsätter med mina aktiveringsövningar för magen ihop med promenader. Självklart fortsätter jag med knipövningarna också, dom är viktigare än magövningarna för att jag ska orka promenera mer. För att vardagen ska fungera på ett bättre sätt. 

Det är så intressant att se hur kroppen förändras och går tillbaka! Även Pontus säger att han ser hur min mage minskar från dag till dag, så häftigt! Det går fortare den här gången när inte min mage måste fokusera på blodet och att läka ordentliga sår. Det är mindre skador som behöver läka efter den här förlossningen. Men jag fortsätter på samma sätt så får vi se vad som hänt nästa vecka. Inga justeringar i kosten och ingen bantning :)

(null)

(null)

(null)

Min resa | |
Upp