Mitten av veckan och vecka 27

Idag gick vi in i vecka 27 och pyret i magen ska vara ungefär 35 cm från huvud till fot och väga cirka 1 kg i slutet av denna vecka. Heja heja! :) Det boxas och rör sig där inne, väldigt mysigt. Jag har haft ganska ont den här veckan. I måndags trodde jag att jag aldrig mer skulle kunna gå i princip. Mitt högerben höll på att vika sig av smärta i höger ljumske. Jag har vilat, kört mina övningar för foglossning - mycket knipövningar för bäckenet och det börjar kännas lite bättre. Peppar peppar! 

Idag missade jag att ta med både mellanmålsmackor, frukt och matlåda till jobbet... lyckades överleva förmiddagen utan min dubbelmacka och banan och åt sen en ordentlig lunch i restaurangen. Det var gott! Det är mycket på jobbet så jag försöker beta av, jobba på och försöka hinna med allt som förväntas av mig. Det är inte alltid så lätt. Hämtade en glad Freja idag vid 15-tiden. Imorgon ska hon hämtas av sin farmor och farfar så jag ska jobba, hämta Edvin, slänga lite kartonger och plast hade jag tänkt :) Nu ska jag försöka sova. En ny dag imorgon.

Tror jag byggt upp en inre stress den här veckan dock... jag har svårt att somna på kvällarna. Ska ge det ett ärligt försök nu och verkligen försöka slappna av. Var nära på att somna i soffan i eftermiddags... inte bra. Bättre att sova på natten :)

(null)

Gravid med syskon, Vardag | |
Upp