En hel vecka till innan kortveckor

Igår var Pontus hemma med Freja och Edvin hela dagen eftersom förskolan var stängd. Jag jobbade och var hemma vid 16-tiden. Kände mig lagom trött efter veckan... myste med Freja och tog det oförskämt lugnt. Åt rester till middag och hade en lång nattning av Freja. 

I morse började Freja vakna vid 5-tiden, så från den tiden sov jag oroligt... vaknade även när Freja kom 20 över 1 och sen behövde jag gå på toaletten kvart i fyra. Ingen jätterolig natt med andra ord. Vid tjugo över 6 gick vi till slut ner. Jag lade mig i soffan och Freja tittade på tv. Jag sov lite till och från fram till halv 9, då var det dags för frukost! Sen bakade jag en kladdkaka, rengjorde toaletten och vek tvätt innan mina föräldrar kom hit. 

Vi startade med kladdkaka, grädde och jordgubbar innan vi satte igång ute på altanen. Pappa rengjorde bjälkarna i taket, mamma körde väggen och jag tog runt fönstren. Freja var trött så hon fick sitta inne och titta på tv. Vid 12-tiden gick jag in för att lägga henne, men då hade hon redan somnat i soffan. Lillstrumpan. Nu har vi fått i oss lite att äta och tar en liten paus. Altanen är redo för målning så nu väntar vi på uppehåll och dygnstemperaturer på över 10 grader :) 

På måndag börjar min vikarie som ska vikariera för mig under mina 12 månaders föräldraledighet. Det kommer bli fullt upp nästa vecka! Tufft för oss alla tror jag, längre dagar på förskolan för Freja och intensiva dagar för min del. Förmodligen en del jobb efter arbetstid också då det brukar hopa sig med arbetsuppgifter när man lär upp någon.

(null)

Vardag | |
Upp