En ledig dag i veckan

I måndags hade jag, Freja och Edvin en ledig dag hemma. Jätteskönt! Under förmiddagen sprack det upp och blev soligt. Vi gick ut en sväng och var ute i över en timme på förskolan. Freja fick leka i lekpark tills hon blev nöjd och sen tog vi en omväg hem. Hon somnade som en sten i vagnen vid halv 11 och sov en halvtimme. Sen myste vi lite och tog en långlunch. Hon åt i säkert en timme, haha. Sen satt jag i solen i en timme innan vi gick ut på promenad igen. En omväg som avslutades i lekparken och sen skulle hon promenera en sväng. Så det blev en rejäl runda på 1,5 timme där vi var ute och njöt i solen. Sen var min kropp ganska mörbultad så det blev mys. Vi åt fruktsallad och hade det mysigt. 

Strax innan vi skulle gå ut gång nummer två slog hon armarna om halsen på mig och sa sitt "älka de mamma" (älskar dig mamma). Och jag kramade tillbaka och svarade att jag älskar henne. Smälter bara liiiite när det kommer sådär spontant, alltså hjärtat :)) Hon somnade som en sten med nappflaskan i munnen sen på kvällen. Skönt! Jag kunde jobba en stund på kvällen och vi kände oss alla nöjda med dagen, även Edvin lyckades jag köra slut på :) 

(null)

(null)

(null)

(null)

Semester | |
Upp