Långhelg nummer två

Den här helgen sprang ju förbi även den. Det har varit otroligt skönt att vara lite lediga igen. Det värsta nu är att det känns tungt att nästa vecka är en hel vecka såhär efter två tre dagarsveckor. Jag har dock mycket att stå i så nästa vecka kommer nog springa fram den också! I torsdags myste vi i lekparken på förmiddagen och senare på kvällen kom Pontus föräldrar för lite grillat. Pontus gjorde gudomliga cream cheese-fyllda champinjoner inlindade i bacon med kött och potatissallad till. Ljuvligt! I fredags ringde vi hit mina föräldrar. Det var äntligen målarväder! Vi lyckades få färdigt nästan hela baksidan och östra sidan, skönt! Lite småfix runt fönster och knutar kvar i princip. Skönt att kunna få lite gjort och att det gick så snabbt! 

Igår var jag och Freja en sväng till lekparken igen på förmiddagen och efter Frejas lunchlur åkte vi till min bror. Vi blev bjudna på lunch och pratade strunt. På kvällen lagade Pontus revben i ugnen, i 2,5 timmar. Det gjorde dem väldigt möra och goda, som att skära i smör. Supergott! Idag åkte vi till Pontus farföräldrar och hängde där. Blev bjudna på våfflor och Freja somnade gott i bilen på vägen hem. Medan Freja sov målade jag ett fönster på baksidan. 

Sen hade vi mys och gos innan jag åkte och handlade inför veckan. Nu ska vi nog klara oss ett tag framöver :) Jag har haft lite ont så har vilat, men känns som en händelserik och bra helg! Jag är nöjd. Det är en bra känsla att starta veckan med! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp