Nästsista veckan

Då kör vi ytterligare en vecka. Jag försöker "njuta" av nedräkningen då jag oftast tycker det är lite härligt i efterhand, den där tiden innan semester och ledighet. Att veta att man ska få vara ledig, få göra exakt vad man vill under en längre period - fantastiskt! Så det försöker jag fokusera på just nu, men även det faktum att det är 9 arbetsdagar kvar.

I lördags målade jag lite vitt på baksidan av huset och efter att Freja sovit åkte vi på utflykt till Sjötorp. Vi tog med lite fika och fikade utmed kanalen. Jag försökte förklara för Freja hur det fungerar när båtar slussar, tror inte att hon förstod ett smack :) Men det var mysigt! På kvällen var vi på 70+70 års fest, så trevligt sällskap och god mat. Det blev sent för Freja så hon var trött igår.

Igår målade Pontus det blå på framsidan och jag tillbringade en stor del av dagen i skuggan då temperaturen gick uppemot 32 grader. Körde också några tvättar. Försöker för närvarande få bort passionsfruktsfläck på Frejas fina vita klänning hon hade i lördags... på eftermiddagen åkte vi ner till hamnen och åt glass. Freja fick leka i två lekparker och verkade väldigt nöjd. Pontus lagade mat på kvällen och Freja somnade som en stock - skönt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
#1 - - Manda:

Har ni provat galltvål? Ska tydligen vara jättebra mot många fläckar =)

Svar: Har hört det också, men har tyvärr inte kommit mig för att köpa någon... :)
Veronica Blom

Upp