En regnig semesterdag

Egentligen hade jag tänkt baka bullar förra helgen då det regnade lite men dagen sprang iväg så det blev försent att börja. Idag satte jag igång med baket vid halv 2. Började med att sätta bulldegen och sedan startade jag igång rabarbersaften. Rabarbersaften krävde inte så mycket av mig, vilket underlättade. Sista plåten bullar i ugnen åkte in vid 17-tiden och sen var bullarna äntligen färdiga. Dock kvarstod ju disken förstås... med ont i rygg och axlar har jag tagit hand om det i omgångar och det börjar likna ett kök igen äntligen :) 

Freja var med och bakade bullar en liten stund men tröttnade sedan. Jag gjorde bullar som vuxen för första gången, sist var nog när jag hjälpte mamma som barn tror jag. Tycker de blev bra för att vara första gången! Dock var det svårt med storleken, precis som när man gör lussebullar. De första två plåtarna blev lite för stora och de sista två plåtarna blev lite för små. Men nu har vi bullar så vi väl ska klara oss den kommande medelhavsvarma veckan i alla fall :) 

(null)

(null)

Semester | |
Upp