En bättre semesterdag

Idag var det både varmare och soligare än de senaste dagarna, så dags för utflykt! Vid 10-tiden började vi åka mot Kinnekulle. Det blev ett stopp i Råbäcks hamn där vi gick runt, tittade på vattnet och naturen. Vi kunde se både Läckö, Lidköping och Lurö. Sen åkte vi, med en aningen mindre glad tjej, till Blombergs café. Det kan jag verkligen rekommendera! Ett väldigt mysigt kaffe med gott fikabröd! Det fanns soppa och smörgåsar för den som var lite mer hungrig samt kakor och bullar för den som var mer fikasugen. 

Vi satt i skuggan under ett träd. Freja fick en blåbärsbulle hon åt lite av, Pontus tog en smörgås och rabarberbulle medan jag tog en smörgås och morotskaka. Sen tog vi en sväng till naturreservatet i Västerplana och gick lite grann innan vi åkte hemåt. Freja somnade som en sten i bilen. 

Väl hemma blev det en halvtimme framför tvn med lite äpple innan vi åkte till Ekuddens bassänger. Dags för lite bad! Det gäller ju att utnyttja det underbara vädret när vi kan. Freja och pappa badade och busade som bara den. Hon ville aldrig sluta :) Jag simmade 500 meter, vilket jag är väldigt nöjd med. Skönt att simma för då känns kroppen nästan som vanligt :) Nu väntar jag på mina två busar som duschar innan det är min tur att skölja av mig kloren. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Semester | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Vad mysigt det ser ut :)

Svar: Visst gör det! :)
Veronica Blom

Upp