Årets första vecka

Jag vet inte, borde årets nyårslöfte vara att skriva fler inlägg? Äsch, det ska inte krystas fram. Det ska vara roligt! Från 22/12 till 4/1 var jag ledig i år, fruktansvärt skönt och välbehövligt! I fredags jobbade jag och tog sedan helg. Kan säga att det kändes heeelt okej! Efter jobbet åkte jag direkt till gymmet och tränade, körde mest rygg och överkropp då jag hade träningsvärk i ben och rumpa. Var hemma och vände innan vi åkte till Pontus föräldrar. Vi blev bjudna på middag, de hade myst med Freja under eftermiddagen. Vi försökte få Freja att somna hos dem, men det gick inte alls. Vi gav upp och åkte hem. Igår var jag ganska slö på förmiddagen, tog sen en timmes promenad med Edvin. Vid 14-tiden började vi köra mot Martin och Amanda som bor i Hjo. Det är cirka 50-60 min enkel resa dit från oss. 

Vi skulle egentligen ha hälsat på dem i början av december, men eftersom Freja blev sjuk just under den helgen fick vi skjuta på träffen. Istället sågs vi nu, igår. Det var hiskeligt längesen vi sågs sist - i mitten av augusti, så det var verkligen på tiden :) Vi blev bjudna på älgfärsbiffar med potatischip, tzatziki och gräddsås. Jättegott! Efter maten pratade vi ikapp så gott det gick med en liten soon-to-be 2 åring som snattrade oavbrutet. Sen till efterrätt en cheesecake med hallon. Perfekt avslutning! Jag har försökt mig på cheesecake en gång - lyckades icke! Det var ett superhärligt besök där tiden gick otroligt fort! 

Idag gick jag, Freja och Edvin till mina föräldrar på förmiddagen. Pontus anslöt lite senare. Sen hem för lunch och Frejas sovstund innan vi åkte på kalas till Pontus mormor vid 15-tiden. Bra tid för Freja, hon var i sitt esse! Ikväll lagade jag palak paneer med halloumi och papadam, det blev över förväntan bra! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Natur, Vardag | |
Upp