BF och tyst som i graven

Idag är det den 13/8, dagen jag haft att förhålla mig till hela graviditeten. Före eller efter, kommer bebis före eller efter? Högst troligt hela tiden har varit EFTER. Och nu kommer det bli efter, jag tror inte på en förlossning på under två timmar nämligen. Nu lär jag förmodligen vakna upp varje morgon och tänka "idag då?" och på kvällarna kommer "inte idag heller". Men nedräkningen pågår och närmre än såhär har vi inte varit tidigare. Det är tungt, otympligt och allmänt jobbigt. 

Så nu till lite gnäll: jag vill ha tillbaka känseln i mina ben, få bort smärtan i ljumskar och värken som kommer och går i magen. Jag vill sluta känna den spända huden runt fötter och vader, bort med den spända magen och tillbaks med mina magmuskler. Jag vill slippa behovet av att sätta mig ned hela tiden. Jag kan nog påstå att jag känner mig färdig med den här graviditeten! 

Idag spenderade jag och Freja hela dagen hos mina föräldrar, skönt med avlastning! Igår var vi två vändor i skogen. Edvin sover en natt hos Pontus farföräldrar så han får lite stimulans och egentid. Vi fortsätter kämpa på ett tag till här hemma!

(null)

(null)

(null)

(null)

Semester | |
Upp