Vi närmar oss påsk

Pontus var hemma måndag och tisdag denna vecka då han inte kände sig helt ok. Han tog Frejas lämning och hämtning de dagarna, vilket underlättade oerhört! Kom precis att tänka på vilken skillnad det har gjort för min energi denna vecka. Att det tar så mycket energi att behöva titta på klockan hela mornarna och hela eftermiddagarna för att inte bli sen för lämning eller hämtning... att ensam sedan ta allt ansvar och plus det tunga läggningar. Däremellan ska jag gärna hinna jobba lite, vara en bra mamma och kaaanske få tid att göra vad jag vill eller ibland måste göra. Jag saknar verkligen att få den avlastning jag tidigare fick 2-3 dagar i veckan, men det är bara att ta sig igenom detta också! :) En annan typ av höst väntar oss.

Idag lekte jag och Freja en stund i sandlådan innan vi gjorde smoothies. Hon tackade ja till banan, äpple, passionsfrukt, blåbär och hallon. Sen lite mjölk och turkisk yoghurt till, sen var hon jätteglad så länge hon hade ett grönt sugrör och jag ett blått. Vi njöt av våra smoothies på altanen. Efter det lekte vi lite innan hon fick bada. Medan hon slappnade av framför tvn jobbade jag en stund. Sen läggdags, gick förvånansvärt snabbt på en halvtimme. Tack för det, älskade tjej! Nu ligger jag bredvid en snusande liten varm tjej och känner mig lugn i kroppen. Ska läsa i några minuter innan jag säger hej till John Blund. :) 

Jag fick förresten med mig en liten påskkärring hem idag! 

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp