När snön kom och försvann

I torsdags när jag hämtat Freja från förskolan var det bara att sätta igång och skotta. Det blir så mycket enklare med en skottad uppfart, även om jag inte alls hade lust att ställa mig och skotta kvart i fem efter jobbet... Men hursomhelst så gjorde vi det och jag hade världens bästa hjälpreda! Jag gav Freja en kvast och hon gjorde sitt bästa. Hon fick greja och skjuta på lite snö medan jag skottade undan det värsta. Det var tung blötsnö så det var inte en särskilt enkel skottning. Och idag så har nästan allt smält bort. Det ska bli soligt idag så får hoppas det torkar upp lite grann på trottoarer och gångbanor. Vi har haft en väldigt blöt och smutsig hund det senaste kan jag säga :)  Vi får sopa i groventren efter i princip varje promenad då han drar med sig så mycket grus in. Jag är glad över att vi har en självgående dammsugare! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Freja, Vardag | |
Upp