Gårdagens fina middag

Efter jobbet igår hade jag en middagsdejt inplanerad med Amanda. Så välbehövligt och så mysigt! Vi möttes upp lite innan vår bokning och tog en promenad. Promenaden blev ganska lagom och ibland tycker jag det är så väldigt skönt att kombinera promenad med samtal, tycker det flyter på så bra då. Efter promenaden var vi båda hungriga och klev in på Pinchos där Amanda bokat bord. Det var mycket människor för att vara en onsdag och som vanligt när jag är ute och äter, stötte jag på en kollega. Vi började med fyra små rätter var och det tog nog närmre 40 minuter innan vi fick dem. Tiden flög ju iväg oavsett eftersom vi hade mycket att prata om. Jag tog dumplings, smörgås med kräft- och laxröra, rom med creme fraiche och potatischips och caesarsallad. Den femte rätten blev en svamprisotto innan vi avslutade med chokladfondant med glass, kolasås och ett krispigt flarn. Mätta och nöjda gick vi därifrån. Jag åkte raka vägen hem, tog en promenad med Edvin, hoppade in i duschen och landade sedan utslagen i sängen. En fin onsdag! 

(null)

(null)

Vardag | |
Upp