Ibland måste man andas

Jag har dragits med en riktigt långdragen förkylning som pågått i cirka tre veckor, superdrygt! Så i lördags lät jag mig återhämta mig. Jag somnade runt halv 10 och Freja väckte mig 06:30 så fick ganska många timmar bara där. Sen vilade jag under dagen och tog en lunchlur ihop med Freja på 1 timme och 40 minuter. På eftermiddagen fick jag ensamtid med en bok samt tekopp. Alltihop gjorde underverk för min förkylning och jag började äntligen känna mig lite bättre. Så skönt! Ibland är det viktigt att stanna upp och vila när kroppen säger nej. Kroppen tycks ha sagt nej till mig de senaste veckorna i alla fall, så nu var det min tur att lyssna på min kropp. 

Jag försöker ta till mig hur viktig återhämtningen är, men jag tycker jag har varit noggrann det senaste. Jag har försökt att inte göra alla måsten och jag har försökt få mina 7-8 timmars sömn varje natt. Kroppen behöver tydligen lite mer ibland och det har jag nu blivit varse. För tillfället försöker jag fortsätta ta det lugnt, inte stressa och låta min kropp få den återhämtning den har behövt så länge. Jag känner mig bara så nedstämd idag, det har varit skönt att jobba hemifrån idag. 

(null)

(null)

Vardag | |
Upp