En tisdag mitt i veckan

En helt vanlig tisdag idag. Stora delar av avdelningen var på annat håll idag, så var bitvis ensam "nere hos oss". Det kommer jag vara hela dagen imorgon för då är alla nere på vår kant iväg och härjar. Jag får hänga med dom på övervåningen istället! Jag åkte hemåt vid 14:30 för att hämta upp Freja vid 15. Hon är hostig som bara den så hon hade sovit 25 minuter på förskolan idag. Med andra ord en väldigt trött och tjurig tjej att få med sig hem. Vid varje liten motgång bröt hon ihop men till slut nu så har hon somnat och verkar ha tagit natten utan hostan. skönt! Huvudsaken är ju att hon kan sova på nätterna. Hon har fått sig en dusch och jag har fått mitt dagliga Frejamys!

Efter middagen tog jag och Edvin en promenad. Försökte väcka kroppen igen och påminna den lite grann om hur härligt det är med träning, så tog en 30 minuters promenad. Så fort Edvin stannade till för att nosa eller något annat så gjorde jag knäböj, varvat med tåhävningar. Medan vi gick blev det hopp med högt knä, utfallssteg och spark i rumpan. Kändes bra att kicka igång benen lite grann. Igår var det yoga med magövningar. Ikväll körde jag lite inre bålaktivering. Viktigt med stark bål! :)

(null) (null)

(null)




Vardag | |
Upp