What is new?

Igår var det aktivitet med jobbet, väldigt roligt! Vi åkte till Lidköping, ett gäng på 10 personer och hade det jättetrevligt! Vi började på Mellbygatans med middag. Jag tog soppa till förrätt, svampsoppa med rotselleri. En blandning av svamp, salt och sött i en härlig mix. Det blev riktigt bra! Till huvudrätt tog jag hälleflundra med blomkålspuré, rödbeta och svartkål. Jag är lite frälst i både grön- och svartkål så jag äter gärna det. Jag tycker det höjer maträtten. Vi gick sen vidare för att titta på bandy. Villa Lidköping mötte Sandviken, bra match! Innan matchen hade alla lagt sitt bet på vad matchen skulle sluta. Jag satte 3-2 till Villa. Matchen startade med att Sandviken gjorde 0-1. Villa kvitterade sedan till 1-1. De gick ur första halvlek med 1-1. Jag började tänka; ska der vara såhär få mål? Många av mina kollegor hade tippat 6-4, 5-3, 4-2 osv. Två stycken tippade dessutom att Villa skulle förlora. 

I början på andra halvlek satte Villa 2-1, nu kanske det lossnar lite. Sandviken satte 2-2, det var riktigt jämnt spel! 9 minuter innan matchen var slut satte Villa 3-2. Och jag höll alla mina tummar för att det skulle hålla i sig och det gjorde det! Jag tog hem potten på 180 kronor med att tippa 3-2. Så jäkla nöjd! En bra kväll men idag har jag varit bra trött så nu tänkte jag checka ut denna onsdag :) 

(null)

(null)

Vardag | |
Upp