När föräldralivet är hårt

Ibland är det roligare att vara mamma och ibland är det lite mindre roligt. Som de här två senaste nätterna har varit lite mindre roliga. Natten mellan söndag och måndag sov jag i Frejas säng och sov väldigt hattigt. Hade jag inte en arm som slog på mig var det ett barn som kröp så tätt intill mig hon bara kunde, alternativt så gnällde och gnydde hon. Kändes som det var en lång natt, men med lite sömn. Så igår kväll la jag mig tidigt för att få en lite piggare dag idag, tror jag somnade kvart över 9. Tyvärr låg jag ändå vaken i 45 minuter i natt då Freja hade en orolig stund. Hon gnällde, satte sig upp, jag gav henne lite att dricka, hon slängde sig ner i sängen. Hon gnällde lite till, jag la en hand på henne och hyschade. Lite så höll vi på mellan 01:50 till 02:35. Sen trynade hon in igen och jag kunde sova lite till. 05:20 i morse kändes det som jag klev rakt in i en vägg när jag gick upp, ögonen sved och ryggen värker. Jag får återigen hoppas på en bättre natt i natt igen. Nu kan det väl bara bli bättre tänker jag. Positiva klubben :)

(null)

Freja, Vardag | |
Upp