Lyxigt att vara ledig på sin födelsedag

Igår blev jag 28 år gammal. Den tionde maj är min födelsedag, alltid lite speciellt. Oavsett hur gammal man blir kanske? Nära och kära hör av sig, firar en, köper presenter. Hur bra har jag det inte?! Precis som förra året blev det flera paket från Pontus, älskade Pontus. Träningsband, två lampor till vardagsrummet och två ljusstakar till trappen. På eftermiddagen kom mins föräldrar med fingervantar, termometer och två solstolar. Pontus mamma kom också för att fira mig med en grill och en kruka med smultronplanta. Allt jag önskat mig! Jag bjöd på räksoppa till förrätt, indisk färsgryta med sallad och ris samt som avslut sötsyrlig sittusswish. Det blev bra! Alla verkade nöjda :)

Förövrigt har Freja ögoninflammation och Pontus feber. Denna sjukdomsmardröm slutar aldrig?! Phu, ge mig semester! Idag har vi varit ute endel, jag och de små. Jag och Freja var i stan för att hämta ut recept till hennes ögon och fyllde på Frejas klädförråd. Det är typ bara henne jag köper kläder till nuförtiden. Ikväll blev det ett glas rött utomhus, underbara årstid! Efter kvällspromenaden med Edvin nu så hänger jag tvätt och sen lägger jag mig. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp