Sjukstuga deluxe

Under gårdagskvällen sjuknade även Pontus in. Det var väl ganska väntat att någon av oss, eller båda två, skulle bli sjuk. Igen. Den här förskoletiden tar hårt på oss alla. Igår var vi inne en sväng på KSS för att få hjälp att vätska upp Freja och idag har vi en lite piggare tjej här hemma. Vi får i henne lite välling, saft och lite gröt ur en klämmis. Även lite apelsinjuice har glidit ner. Vi fick tipset angående saft/Festis av KSS då det ger lite energi jämfört med vatten. Energin gör i sin tur att hon orkar äta och dricka lite, inte blir helt uttorkad. Edvin är hos Pontus farföräldrar så länge, han har det bättre där. Igår jobbade jag två timmar, har en tanke om att jobba lite sen också. Som läget är just nu funkar det inte att jag är borta. Vi får se hur vi gör imorgon. Vi kämpar på mot friska tider! 

Jag har en sol- och tepaus ute för att boosta lite solljus och D-vitamin innan jag ska in i sjukstugan igen. Kämpar på. Nu har jag ju två jag ska försöka få i lite energi ;) 

(null)

Vardag | |
Upp