Mål för 2018

Såhär lite sent om sider kanske jag skulle punkta upp några mål jag har för året. Jag har sugit på den här karamellen ganska länge och har nog ändå kommit fram till några, ganska breda mål. 

Ett mål är att försöka få till minst en långpromenad varje helg, gärna över en timme. Gärna med så många av familjens medlemmar som möjligt. Jag tror det är en bra grund för Freja att komma ut på långa promenader under helgerna, även om hon lär sitta mycket i vagn. 

Ett mål är bli så stark i min bål som jag bara kan. Efter graviditeten så är den inte riktigt vad den har varit så jag behöver träna upp de inre magmusklerna. Nu har vi köpt en pilatesboll så nu ska det bli lättare att träna de inre musklerna, så jäkla bra. 

Ett annat mål är att en dag i veckan efter förskolan bege oss ut i skogen en sväng, kanske ta lite mellis ute bland träden. Jag tror det är bra att komma ut i skogen och det borde inte vara omöjligt att planera in en dag i veckan. 

Ett mål till är att fortsätta hålla igång Edvin och kanske försöka gå en fortsättningskurs i rallylydnad. Jag vet ju att han tycker det är jätteroligt! En annan ambition är att få in lite agilityträning på klubben någon gång i veckan. Vi bor ju ganska nära nu och Freja kan nog tycka det är roligt där, på klubben. 

Ett femte mål är att inte glömma bort mig själv, att vårda relationen till mig själv och relationen till Pontus. Jag tror båda de relationerna kommer behöva jobbas på under året. Vårda, ta hand om och uppskatta. 

Uppföljning igen nästa år :) 

(null)

Mål | |
Upp