En tanke om att odla chili?

Inlägget är i samarbete med Tummelsta chili
 
I somras odlade Pontus mamma chili på sin altan och det var väldigt häftigt att få smaka på hemmaodlad chili. Så det var inga konstigheter när jag fick chansen att testa på att odla chilifrön. Så under helgen som var satte jag ner två olika sorters chili i en kruka för att se hur det här kommer gå. Pontus fick dessutom en jättebra bok om hur man odlar chili i julklapp! Tummelsta chili har ett enormt stort utbud av chilifrön, väldigt bra. Där kan du välja och vraka bland över 500 olika typer av chilisorter. Jag visste inte ens att det fanns så många sorter :)
 
Tummelsta chili har även jättebra skyltar för att jag ska kunna hålla ordning på vilka chilisorter det är jag har satt. Det är ju ganska viktigt så jag inte plötsligt avlider av hettan ;) 
 
 
 
 
 
 
 
| |
Upp