Karlskrona

I Karlskrona åkte vi ut med båt till öar runt omkring. Karlskrona ligger väldigt fint mitt i skärgård i princip, väldigt häftigt att kunna ta en båt ungefär som en buss. Hoppa av vid ett ställe, bli upphämtad någon timme senare för att hoppa av vid nästa ställe. Vi hoppade av på en ö som vi gick runt, tittade på utsikten och avslutade med ett bad. Sen gick vi vidare till nästa ö där vi hoppade på båten igen som tog oss till en holme. Den kunde vi nästan ha hoppat men vi fick vackert vänta på båten som tog oss till fastlandet igen. Där gick vi till marinmuseumet. Innan vi blev hungriga så gick vi och tittade på båtar i trä och vi gick in i en ubåt. För första gången i mitt liv har jag varit inne i en ubåt, otroligt häftig upplevelse! Lite synd att vi inte hann med att gå in i krigsfartygen som stod utanför, det hade ju varit häftigt! Kvällsmat intogs på Parken i Karlskrona, ett ställe jag verkligen rekommenderar! Bra service och jättegod mat! Vi var alla nöjda, själv åt jag lamm med sötpotatischips. Självklart förklarade dom det mycket bättre i sin meny, då det var både grönsaker och sås som ingick :)) 

(null)

(null)

(null)

(null)

Semester | |
#1 - - Marie E.:

Vad kul att se att du bloggar än! :)
Tycker fortfarande fler borde göra det. Själv har jag paus. Men blir så inspirerad när man väl sitter vid datorn o kollar runt (istället för mobil). Trevlig sommar!

Svar: Ja, jag försöker så gott det går. Tiden räcker inte till lika mycket som förr men det är otroligt roligt att ha och gå tillbaks till. Fina sommarbilder och så vidare. Önskar dig en fin sommar! :)
Veronica Blom

Upp