En välbehövlig regnskur

Igår kväll kom det faktiskt lite regn! Det var välbehövligt, från 16-tiden och framåt regnade det på. Det är ett utökat eldningsförbud nu här i vår region som innebär att du inte får elda någonstans i naturen, enbart i en grill på din tomt. Det är till och med förbjudet att elda i en vanlig grill på campingar. Två italienska och två franska plan som kan fyllas med vatten hjälper för tillfället Sverige att försöka få stopp på de bränder som rasar i vårt avlånga land. Det är helt galet! Jag kan inte minnas att jag har varit med om något liknande, en sommar att minnas - på gott och ont. 

Igår tog vi en promenad på förmiddagen, Edvin, Freja och jag. Vi avslutade det hela med lite lekparkshäng. Freja sov i 1,5 timme och då passade jag på att läsa lite grann. Jag läser just nu Fingertoppskänsla En nödvändig manual i social kompetens av Henrik Fexeus, en väldigt bra bok som alla borde läsa! Den handlar om hur vi blir sämre och sämre på att kommunicera och hur vi kan bli bättre på att kommunicera med varandra. Bra tips på hur man kan bete sig i en grupp och hur du bör uttrycka dig för att inte stöta dig med andra. Det är med stor sannolikhet som andra inte ser på världen på det sätt du gör. När Freja vaknade cyklade vi bort till Pontus föräldrar där vi åt middag med hans mor- och farföräldrar dessutom. Freja spexade som vanligt och vi hade en härlig eftermiddag och kväll där! 

(null)

(null)

(null)

Semester | |
#1 - - Amanda:

Är boken bra? =

Svar: Jättebra bok! Den var väldigt lärorik och gav ett annat synsätt. Älskar tankeställare :)
Veronica Blom

Upp