Lussefirande, snuviga näsor och allt däremellan

Det har varit en hektisk tid det senaste, lussefirande på Frejas förskola, julfest, snuviga näsor och allmänt julstök. Jag har försökt städa, tvätta handdukar och röja lite grann hemma. Alla ljusstakar är uppe och även tomtarna åkte upp vid Lucia. Jag brukar göra så att jag sätter upp stakarna vid första advent och sedan kommer tomtarna upp först vid Lucia, en sak i taget liksom. Det är främst adventsljusstakarna som är fina tycker jag. Det lyser så fint i fönstren!

 

Freja hade ett jättemysigt lussefirande på förskolan. Jag tror inte att hon förstod så mycket av vad som hände, men hon var väldigt söt och hängde med i "blinka lilla stjärna". Nu i veckan arbetar jag på att slå in alla julklappar inför julafton. Jag fick ihop ett gäng igår. Jag förstår inte hur det har lyckats bli så mycket klappar i år? Jag har rört ihop det så det känns som det är hur mycket klappar som helst.

 

Förövrigt kan jag väl också meddela att jag räknar ner till ledigheten nu. Det ska bli så otroligt skönt att vara lite ledig, det blir nästan två veckor för min del. Som jag ska njuta! Det har varit en hektisk höst och jag vet inte riktigt var den tog vägen. Nu hoppas jag på en lite lugnare vår och ljusare tider!

 

(null)

(null)

(null)



Vardag | |
#1 - - Tess:

Åh, vad mysigt det ser ut! :)

Svar: Åh tack! Ja, julen är en underbar tid! :)
Veronica Blom

Upp