Maraton och fönsterputs

Igår vaknade Freja tio i sex, yippiiee... jag sov i hennes säng hela natten dessutom. Hej ryggsmärta! Slumrade någon timme till och från i soffan medan Freja roade sig med barnkanalen och några leksaker. Strax efter halv 10 mötte vi upp mamma för att titta på Pontus. Han sprang nämligen halvmaran när Mariestads maraton gick av stapeln :) Grymma 1 timme och 35 minuter sprang han 2,1 mil på - helt galet! Vi satt och fikade i solen med min mamma under loppet. Tog en lite längre promenad med mina troll innan jag landade i soffan. Vid 16-tiden bar det iväg på 120 års kalas, två 50 åringar och en 20 åring. Vi bjöds på god mat och härligt sällskap! Freja blev trött framåt 20-tiden så då rullade vi hemåt, trötta och nöjda. 

Idag fick jag sova lite längre, klev upp 9:30. Mycket skönt! Myste med Freja, sövde henne och tog en timmes promenad med Edvin. Väldigt skönt! Under eftermiddagen har jag putsat fönster och tvättat av ytterdörren. Känns skönt att ha det gjort! Sommaren kom så plötsligt så hann inte riktigt med fönsterputs och vårbestyr innan snön smälte och vi plötsligt hade 30 grader. Det har i alla fall varit en bra helg, toaletten är städad inför nästa vecka och ska damma av lite på bottenvåningen. På måndag får robotdammsugaren göra sitt också :)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp