En solig, vårig helg

Jag och autocorrect har bråkat en stund om rubriken nu då autocorrect ville ha det till en solig, hårig helg men jag vann till slut. Ganska hårig har den ju dock varit då det varit ganska mycket fokus på Edvin. Igår morse åt jag, Freja och Edvin frukost innan vi begav oss ut vid 9-tiden mot agilityplanen. Freja somnade på vägen så jag och Edvin fick trettio minuter agilityträning helt för oss själva. Jättehärligt och Edvin blev supertrött. Sen gick vi hem efter att ha varit ute i två timmar. Hela eftermiddagen spenderades sen hos mina föräldrar då vi firade min bror 24 år :) Det blev hamburgare till lunch och marsipantårta till kaffet. En fin eftermiddag! På kvällen var vi trötta allihop så vi gick och lade oss ganska tidigt. Somnade som stenar vid 22 allihop (utom Freja som sov från 19).

I morse vaknade vi relativt pigga vid 7 allihop. Jag tog en sväng med Edvin medan Pontus ordnade brakfrukost i form av bananpannkaksmuffins (är det ens ett ord?). Vi gjorde oss i ordning och jag startade igång en tvätt innan jag åkte och handlade. Färdighandlad och färdighängd tvätt vid 11-tiden. Skönt! Det är en härlig dag idag! Två maträtter ska lagas inför veckan. Pontus gör sin första vecka i Göteborg nästa vecka så jag blir ensam med hund och barn måndag och tisdag. Nya rutiner och det värsta som kan hända är ju att vi blir sen till dagis... så det ska nog lösa sig! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vardag | |
Upp