Snusa bebis och njuta

Jag skrev för inte så längesen att jag skulle försöka njuta ÄNNU mer av föräldraledigheten och det har jag faktiskt försökt göra oftare. Som nu till exempel; jag och Freja ligger i vår säng. Freja sover jättegott bredvid mig och jag ligger och lyssnar på hennes andetag. Och vet ni? Det har jag snart gjort i 50 minuter nu. Först sov hon 35 minuter och sen somnade hon om igen. Jag tittar på henne, stryker henne över ryggen när hon drömmer något jobbigt och lyssnar på hennes pip som kommer emellanåt. Hon gnällde lite i sömnen precis, jag strök henne över ryggen och hyschade. Då vred hon sig mot mig och la upp armen på mitt bröst, hittade trygghet och kom till ro igen. Hur underbart? Jag njuter. Av alltihop. Hela tiden! Jag njuter av den lilla varma kroppen som ligger bredvid mig, som är mitt och Pontus underverk. Hon är vår! 

Freja, Vardag | |
Upp