Träningsvärken är påtaglig

Jag har inte haft det minsta ont i knät sedan promenad/joggingrundan i måndags - hejaheja! Jag har däremot en riktigt fin träningsvärk som sakta har krupit sig på. Idag är den som värst kan jag meddela - rumpa, lår och känns även i benhinnorna. Det blev trots allt 5,5 km, en rejäl runda att börja med. Flåsmässigt orkade jag på bra men benen blev trötta muskelmässigt tyckte jag. Behöver nog köra lite mer styrketräning :) Jag tar dock några dagars paus från löpträning och vilar min kropp, allt för att undvika skador. Jag tänker fortsätta stretcha och styrketräna. Stretcha ut vader och baksida gör jag varje dag och det har gett resultat! Vi har haft två riktigt sköna nätter nu då Freja har somnat på kvällen och sen inte vaknat förrän efter klockan 6, superskönt. Ingen amning på natten, inget stök, har fått sova. Jag är jättenöjd! Vågar inte ropa hej än men jag hoppas det håller i sig. Det vore ju fantastiskt :)

(null)

Jag slänger upp en bild som är tagen för några veckor sedan. Det går framåt, är inte riktigt där jag vill vara än men det går sannerligen framåt! Särskilt nu när jag kan lägga till mer intensiv konditionsträning. Jag har dock kommit längre än jag trodde med enbart promenader! 
Träning | |
Upp