Nosework!

Igår ägnade vi förmiddagen åt att städa efter att ha gått en promenad. Det blev riktigt fint och bra ordning på saker och ting, men vi är inte riktigt klara med alla saker vi ska göra än så. Förhoppningsvis ska vi till en färgaffär nästa helg så jag kan få sätta igång med byrån, sen ska jag nog hämta ett linneskåp som är mormors. På eftermiddagen gick jag och Edvin till brukshundklubben och påbörjade kursen i Nosework, en relativt ny hundsport. Hunden ska nosa upp en viss doft - i första klassen är det eukalyptus. Så Edvin fick hälsa på andra hundar och använda nosen igår, mycket uppskattat. Edvin uppskattar allt som inkluderar godis! Sen på kvällen fick vi besök så då bjöd vi på trerätters. Idag har vi ätit frukost hos Pontus föräldrar innan Pontus bytte däck på bilen hos mina föräldrar och vi fick lunch där. Jag har städat lite efter igår och Pontus sätter upp ett skåp i badrummet. Snart är bokhyllan i vardagsrummet klar också! Blir förjäkla bra :) 

Natur, Vardag | |
#1 - - Lisette:

Åhh vad roligt! Det skulle jag med vilja prova med Siri framöver! Är det en lång kurs? :)

www.enbloggomhundar.blogspot.se

Svar: Den är 6 tillfällen! :) Varannan vecka i början och sen tre tillfällen efter varandra. Det blir endel hemmaträning för att det blir intensivt för hunden. Så flera små träningstillfällen om dagen hemma! :) Edvin tycker det är jättekul! :)) <3 <3
Veronica Blom

Upp