Lussebullsbak och brormys

Vi vaknade upp till ett fint, vackert och vitt landskap igår! Jag älskar när det ligger lite snö ute, hur fint är det inte?! Det blir ljusare och jag får en så fin jul- och vinterfeeling, mysigt! Jag gillar inte det tråkiga grå när det bara är slaskigt, tråkigt och allt är dött. Igår gick jag och Freja upp, satte igång en lussebullsdeg på jäsning innan vi väckte pappan i huset. Det där kalaset i lördags tog hårt på familjen :) Vid halv 11 kom brorsan så vi umgicks medan jag bakade lussebullar. Jag tror jag gjorde världshistoriens största lussekatter... men så fick det bli! Jag hoppas de blir riktigt saftiga och goda trots att jag frös in dom. På eftermiddagen strök jag byrån med täckfärg en andra gång och jag hoppas att det ska räcka så, att färgen blir jämn och fin. På kvällen åt vi sedan hemmagjord pizza med pommes och sås. En skön dusch hann jag också med - kvalitetstid. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Natur, Vardag | jul, lussekatter, snö | |
Upp