Mysiga helg!

Jag är dålig på att blogga varje dag märker jag, särskilt när vädret är helt fantastiskt! Ni får inblickar lite då och då i mitt liv helt enkelt ;) Idag har jag promenadjoggat för första gången. En bit över 4 km och cirka 45 minuter promenad varvat med jogg. Kändes helt okej! Jag måste ju börja någonstans. Det var dock fruktansvärt varmt!! Det rann om mig när jag kom in, men efter en dusch var jag som en ny människa. Sedan åt vi hos Pontus föräldrar såhär på morsdag och fick även en god rabarberpaj plus årets första jordgubbar. 


Nyss satt vi i esplanaden och hängde då Freja somnade jättegott i vagnen, kan inte med att väcka henne. Hade det riktigt gott där, blåste inte särskilt mycket och solen sken. Då kom det en hel familj och satte sig mittemot, tjoade och drog igång ramsor som innefattade slag mot låren. Där satt jag med en sovande bebis som vaknade av deras stoj, jag blev så förbannad! Nejdu, Edvin, sa jag. Här kan vi inte sitta. Så vi fick gå ner till fisketorget och sätta oss istället. Hon har väl sovit i cirka 45 minuter så det är helt klart värt det. Fruktansvärt respektlösa människor tycker jag dock. HELA esplanaden var liksom ledig. De kunde satt sig vaaar som helst nu när de skulle väsnas. 

Som småbarnsmorsa är sånt här ganska viktigt faktiskt!

Vardag | |
Upp