Första sprutorna!

Idag fick Freja sina första sprutor i vaccinationsprogrammet, en spruta i vardera lår. Jag fick sitta med henne i knät och två BVC-sköterskor stack samtidigt i varsitt lår. Först blev hon alldeles tyst och jag kände riktigt hur hon laddade, tittade ner på hennes ansikte och såg hur hon började bli knallröd innan hon gav ifrån sig det högsta gallskrik jag någonsin hört från henne. Men efter lite gung i mammas famn så lugnade hon sig och började prata lite grann efter en stund så det gick på det hela taget bra. När vi kom hem åt jag lunch och sedan tog jag en Ipren och gick till sängs med bebis och hund. Jag hade så ont i hela kroppen, både leder och muskler, så vi sov i ungefär två timmar. Sedan byte av blöja och matning av Freja innan vi gick ut. Nu känner jag mig bättre, vet inte om det är tack vare värktablett eller sömnen jag fick. Just nu sitter vi ute i en trädgård och njuter av livet. Jag försöker få lite färg på mina vinterbleka ben inför lördag då jag ska ha på mig klänning. En amningsvänlig sådan :) 

Freja, Vardag | |
Upp