Träningsglädje

Det var ett tag sen jag skrev om hur det går för mig, min kropp och träning. Det rullar på för tillfället, promenader i princip varje dag (vissa mer ansträngande än andra) och jag försöker köra två styrketräningspass i veckan. Jag börjar bli starkare och starkare i bålen, kör övningar för inre magmuskulaturen och även plankan på knä. Jag har börjat köra plankan på fötter ganska nyligen men där är jag inte så stark än. Orkar hålla en minut i plankan på knä nu och tjugo sekunder på tårna. Det går framåt! Snart har magmusklerna gått ihop helt och jag kan köra lite mer "aggressiv" bålträning. Jag har fortfarande ont i ryggen med jämna mellanrum, men mer sällan än tidigare. Jag tror att magträningen hjälper till och underlättar för min rygg! Jag kämpar på!


Vågen rör sig inte neråt längre i princip utan diffar några hekton upp och några ner från gång till gång. Antingen behöver jag utveckla min träning och köra längre alternativt tuffare eller så behöver jag ändra kosten för att minska ner lite till på fettet. Jag har lite kvar på magen som jag gärna blir av med innan jag är nöjd. Och huvudsaken är ju att jag är nöjd, eller hur? Jag försöker inte uppfylla någon norm eller hur man "ska" se ut. Jag vill bara uppfylla hur jag vill att jag ska se ut :) En annan anledning till att vågen står still kan vara att jag bygger muskler igen och som bekant väger muskler mer än fett. 

Idag blev det lite mer av en vilodag, 40 minuter lugn promenad hittills. 

Träning | |
Upp