När bröstkorgen höjs upp och ner, upp och ner

I skrivande stund ligger jag i vår säng med en sovande bebis bredvid mig. Jag tittar på hennes fridfullt sovande ansikte och lyssnar på de korta, lugna andetagen. Det är så rogivande att lyssna på henne, jag njuter. Nedanför oss ligger Edvin och sover. Egentligen borde jag gå ut i köket och städa medan Freja sover, men jag vill inte missa detta. Oftast passar jag på att göra saker medan Freja sover men just nu vill jag bara njuta av hennes andetag och varma lilla kropp som ligger bredvid mig. Om 15 år vill jag inte ångra mig, jag vill inte känna att jag inte njöt tillräckligt. Jag vill mysa hur mycket som helst medan hon är liten, ge henne all kärlek jag har. Köket kan vänta lite till :) Just nu vill jag bara vara hos min fyra månader gamla dotter och njuta av stunden. 


Igår var bilen inne på service. Blev meddelad att jag kommer behöva byta bromsbelägg efter sommaren, jäkla skit. Den här bilen också? Jag har haft tre bilar och ingen har varit äldre än -10. 2013 köpte jag Ford fiestan (-10a tror jag den var) och den behövde jag byta styrled på. 2015 köpte jag Volvo V40n -12a och den bytte jag bromsbelägg på. 2016 köpte jag VW Passat och den är -14 har jag för mig och behöver byta bromsbelägg alltså. Tre år, sedan börjar nya bilar strula? Tycker mig se ett mönster, för tråkigt! Det blev några promenader under dagen mellan regnskurarna igår i alla fall. Lite godis för lilleman så han fick något roligt :) 

Idag kommer Pontus hem!

Vardag | |
Upp