Godmorgon världen

Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade lite svårt att somna igår kväll, sist jag kollade på klockan var hon halv 12. Lyfte över Freja till vår säng när hon vaknade för mat vid 3-tiden i natt. Vaknade ytterligare en gång vid 5 för mat och sedan vaknade jag vid halv 7. Försökte verkligen somnade om men var alldeles för arg för att lyckas. Så vid 7-tiden gick jag upp på toa och satte igång en tvätt med fördröjd start till halv 8, tänkte lite på grannarna. Lade mig bredvid Freja igen och försökte somna om, vilket inte fungerade. Gick upp vid halv 8 och åt frukost, gjorde mig i ordning, diskade upp och städade undan lite grann. Dammade sedan av hela lägenheten och nu har Freja vaknat. Jag är h-e-l-t slut!! Försöker påminna mig själv om att jag fortfarande är sjuk, risken finns att jag blir sjuk igen om jag går ut för hårt. Men vem kan vara sjuk när jag har både en bebis och en hund som behöver mig? Ett hem också tydligen. 


Vilar just nu i sängen bredvid Freja som övar på sina krypkunskaper i väntan på att tvättmaskinen ska bli klar. Jag har ont i huvudet, ont i magen och är supertrött. Innan vi ska vara hos BVC klockan 11 ska jag ha tagit mig nerför alla trappor och gått en sväng med Edvin så han blir trött och klarar sig ensam hemma. Sen ska jag orka gå bort till sjukhuset då vi inte har någon bil hemma. Sen ska jag hantera Freja efter hennes 5 månadersvaccin. Giv mig styrka. Jag ska även klara av helgen ensam. K-ä-m-p-a-! 

Vardag | |
Upp