Jag har aldrig tagit hand om en bebis

Jag har en bebis i min mage. Det har nog inte undgått särskilt många... men hur ska jag kunna ta hand om en bebis? Jag har aldrig tagit hand om en bebis, tror aldrig jag ens har varit ensam med en bebis. Det är säkert normalt med såna här funderingar men idag slog det mig verkligen. Jag kan inget om bebisar, hur ska jag kunna ta hand om en? De sover, bajsar och äter. Skriker om de har gjort eller inte har fått göra något av de verb jag nyss nämnde. Jag tror inte jag har missat särskilt mycket och jag påstår inte att det är enkelt. Jag kommer, tillsammans med Pontus, behöva ta mitt livs största ansvar - över ett liv. Det skrämmer mig lite grann samtidigt som jag känner mig väldigt redo för det steget. Konstigt att det kan kännas så motsägelsefullt... 


Jag har i alla fall fixat lakanen till spjälsängen nu under kvällen. Lite grann i brist på annat... jag försöker få till lite mer plats i våra garderober här hemma men vi får se om jag lyckas. 

Graviditet, Vardag | |
#1 - - Amanda:

Lite komiskt...jag för gick i samma tankebanor häromdagen. Kanske inte just att DU ska ha barn och bli mamma, och kanske heller just att JAG ska bli det (i framtiden)...men just det här med att ingen vet ju hur man ska göra innan man har fått sitt första barn. För det gör man ju inte. Man kan läsa mycket och hur man ska göra - men i praktiken då? Jag förstår dina tanker och oavsett, du kommer att bli en superbra mamma :) det tvivlar jag inte på. Kram fina du <3 <3 <3

Svar: Det är superläskigt! Men det hör väl till själva föräldraskapet kanske? Att vara livrädd för att göra fel :) Förhoppningsvis är det mycket instinkter som slår till med en gång, hormoner och sånt. Tack bästa du! Stor kram! <3 <3
Veronica Blom

#2 - - Http://Nouw.com/Jessicamalin :

Åh jag hade samma tankar när jag väntade Hugo! Men vet du vad? När bebis är ute så blir allt så himla självklart! Efter ett par veckor så funderar du på vad du gjorde innan du blev mamma. Det finns alltid folk i din närhet man kan fråga, men ett tips är att inte lyssna på alla dessa "tips" som bara kommer utan att man ber om det.. Man blir knäpp till slut! Du kommer utan tvekan bli en GRYM mamma på alla sätt som gör det absolut bästa för bebis. Allt annat faller sig naturligt när ni är föräldrar, jag lovar 💕

Svar: Supersvårt! Och allt detta med barnuppfostran (hjälp!). Hur folk till vettiga barn?! Vi kan inte göra mer än vårt bästa och jag kan tänka mig att många kommer ha åsikter... tack för ditt stöd fina du! ❤
Veronica Blom

#3 - - Jessica :

Folk har alltid åsikter och det kommer du att märka! Jag brukar tänka att jag gör mig bästa för att Hugo ska klara sig i livet och få en vettig uppväxt med vettiga värderingar.. Om man gjort rätt eller fel kan man aldrig veta nu, bara att hoppas att man gjort någorlunda rätt. Det är innan lätt uppgift o vara förälder minsann ❤ Man gör sitt bästa och det är det viktigaste!

Svar: Det låter som ett vettigt tänk. Det känns som jag ska försöka tänka på samma sätt. Det är trots allt ingen annan som känner sitt barn så som föräldrar gör. Det är svårt att göra bättre än sitt bästa ❤
Veronica Blom

Upp