Såhär känns kroppen två veckor efter förlossning

Idag är det två veckor sedan Freja föddes, två veckor sedan förlossningen. Nu för två veckor sedan var jag oerhört trött, yr och fruktansvärt svag. Jag hade för någon stund sedan gjort mitt första toalettbesök på egen hand med hjälp av ett gåbord. Jag hade smärta i mitt underliv som jag fick värktabletter mot och jag ammade Freja medan Pontus skötte alla blöjbyten och hämtade mat till mig från köket. Världsbäst hela tiden! 


Idag är jag cirka 10 kg lättare (8 kg kvar till målvikten) och magen har krympt med en ganska rejäl hastighet. Jag fortsätter amma Freja och det rullar på bra, är ofta törstig. Jag har fått upp mitt blodvärde då jag har mer kraft och min puls skenar inte iväg av att stå upp längre. Jag har fortfarande värk i mitt underliv, särskilt när jag står upp och när jag går på toaletten. Jag tror och hoppas dock att det ska bli bättre nu! 

Jag har gjort knipövningar i snart två veckor och har hittat bra kontakt med min bäckenbotten tycker jag. Jag är inte särskilt stark i musklerna (än) men jag jobbar på det! Idag påbörjade jag även mammaträning i form av att hitta min inre bålmuskulatur. Allt handlar om att göra mig stabil igen efter graviditet och förlossning :) Nu är det bara att kämpa på, håll tummarna för mig ;) 

Graviditet | |
Upp